donderdag 29 juli 2010

I love Ghana

Hallo allemaal!
Eerst en vooral allemaal bedankt voor de leuke reacties op mijn vorige berichtje, is leuk om te lezen dat jullie me volgen!
Voor de rest hier alles heel goed! De aanpassing is goed verlopen, enkel het Ghanese uur, dat zal nog even duren eer ik daar aan gewend ben. Als je met iemand afspreekt of als je zus je meeneemt naar een internetcafee, verwacht dan vooral niet dat je op dat uur vertrekt.. meestal minstens een uur later.. Echt nog wennen voor mij :p maar het heeft ook zijn voordelen, je komt nooit ergens te laat :p hihi
Het eten hier vind ik heel lekker, alleen nogal pikant.. vandaag voor de eerste keer fufu gegeten.. typ het maar eens in op google afbeeldingen.. IDEM van de foto met de rode soep :p de smaak viel wel mee, maar echt lekker vond ik het niet.. ook omdat het heel vreemd is dat je er niet op moet kauwen, gewoon doorslikken.. voor de rest heb ik nog niets slecht gegeten, en mama, wees niet ongerust dat ik ga afvallen, mijn Ghanese mama Freda (een echte afrikaanse, lekker dik :p) zorgt er persoonlijk voor dat ik minstens een gans bord rijst per dag eet :p hihi
Ze zorgen hier heel goed voor me, en overal waar ik kom word ik als een koningin ontvangen want blanken worden hier gezien als slimme en rijke mensen.. En de kindjes, waaaaah zo schattig!! Kzou direct eentje in mijn valies steken en meenemen :p hihi
Ik heb ondertussen ook al een traditioneel trouwfeest meegemaakt, heel anders dan in Belgie maar heel sjiek op zijn manier!
Gisteren heb ik de eerste regen in Afrika zien vallen, en vanmorgen opnieuw.. Maar het was maar wat wij muggenpis zouden noemen, en zij vonden dat het hier aant het gieten was dus jah, dat zei genoeg!
Ik heb ondertussen wel al heel wat muggenbeten, die kun je echt niet ontkomen..
Voor de rest nog niets speciaals aan de hand gehad, alleen bij mijne was te doen mijn arm verbrand doordat ik op de verkeerde plaats aan het schuren was, maar dat is ondertussen ook al genezen.
De kindjes op mijn project zijn ook echt super! Maar jammer genoeg wel heel traag.. en het is zeer moeilijk om ze te leren lezen, hier moeten we echt van nul mee beginnen.. en in het Engels de verschillende klanken van de klinkers uitleggen, niet zo simpel.. iemand tips? altijd welkom ;-)
Zoals je ziet ben ik al helemaal aangepast aan de Afrikaanse Cultuur, maar toch kom ik nog elke dag nieuwe dingen tegen waarvan ik denk, heuuu??? maar dat maakt het net zo leuk natuurlijk!

Ik wou vandaag wat foto's op deze blog zetten maar mijn kaartlezer werkt plots niet meer, dus ik ga proberen te regelen met mijn broer dat ik ze op zijn laptop op USB kan zetten zodat ik ze de volgende keer op internet kan zetten..
Dan kunnen jullie zien in wat voor een huisje ik leef, hoe mijn familie eruit ziet en het schooltje waar ik les geef..

I.v.m. het ingezamelde geld, het zal deels gebruikt worden voor een nieuw schooltje te bouwen, we zijn al hout en cement enzo gaan halen dus ik hoop nog wat te zien voor ik vertrek! Een ander deel wordt gebruikt om schoolboeken mee te kopen en een ander deel om een 2-3-tal computers mee te kopen..

Dat zal wel voldoende zijn als nieuw bericht zeker? :p
tot de volgende, hopelijk met foto's dan!

Liefs
Veerle

13 opmerkingen:

  1. Jana Vandenholt29 juli 2010 om 12:53

    Ohh ik wil die kindjes zien =)
    Het is wel leuk om te horen dat het er zo leuk is. Moet je buiten het helpen van die kindjes nog andere dingen doen?

    Kusjessss x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hallo Veerle

    Elke dag kijk wel even op deze blog om te kijken of je er iets hebt neergepend. Fijn om je van op afstand te kunnen volgen.Veel plezier en ik wacht met spanning op de beloofde foto's.

    Groeten
    Rita Lambregts

    BeantwoordenVerwijderen
  3. he men lievepleegdochter

    volg je op je avontuur
    vind het reuze da je zoiets doet
    lieve groeten
    tante wies en nonk ivo

    BeantwoordenVerwijderen
  4. dag Veertje,
    wij zijn blij dat alles zo supergoed gaat.
    hou nog enkele mooie momenten aan de kant voor de tijd dat het iets minder zal gaan.
    maar vooral: geniet ervan voor het te laat is!!
    stevoortse groetjes van papa, mama en Dorien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Whaaaa... Veerle,
    Superblij dat ge u daar amuseert en goed wordt ontvangen enz...
    Ik wens u nog een superleuk verblijf toe, en ik vooral jouw ervaringen volgen.

    Doeidoeikes...
    Dikke kus, Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. K vind het sjik dat je zoiets doet
    dus veel succes en plezier !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Veerle ik doe een test samen met papa. Straks krijg je echte mail.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. dag Veerle,
    dit is een testje

    groetjes

    papa

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Veerle
    Ik had al twee berichtjes achtergelaten en ze kwamen niet te voorschijn. Dus dan maar papa erbij halen...
    Wij zijn héél blij dat alles zo fijn is ginder. Geniet van elk moment, van de kinderen, van je vakantie-ouders, van al wat je overkomt, vooral het fijne natuurlijk.
    Ik had nog in één van mijn mailtjes laten weten dat onverwachts ons Roemeens meisje naar België komt. Spijtig dat jij haar niet zal zien, een heel toffe meid.
    Maar nu gaat het over jou in dit mailtje. Wij volgen je avontuur op de voet. Verder de nog de groetjes vanuit Zonhoven.
    Simonne en Thieuke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dag Veerle,
    Ik bewonder je en verheug me op de foto's!
    Ik vind het heel sjik van je dat je gewoon een maand vertrekt naar Ghana, ik volge je ginder!
    Veel succes en groetjes,
    Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hey Veerle
    wat fijn je belevenissen te kunnen volgen!
    Je hebt het duidelijk naar je zin en kan je goed aanpassen, dat beloofd...
    Geniet van je verblijf en veel succes (geduld) met je opdracht.
    Lieve groeten
    Freddy en Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. hallo veerle mariette hier . In stevoort is alles ok
    We hebben gisteren na het fietsen regen gehad
    Leer de kindjes daar maar veel.
    En geniet ondertussen maar van alles wat ge ziet.wij denken aan u aan het thuisfront.
    Tot later.
    Mariette en willy

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Thank you for sharing the info. I found the details very helpful.

    paxil

    BeantwoordenVerwijderen