donderdag 5 augustus 2010

te traag internet!!

Hallo allemaal!
Ondertussen alweer een week verder! De tijd vliegt hier echt voorbij! Hier is nog steeds alles supergoed, en vandaag is het zonnetje erweer doorgekomen na een paar dagen frisjes weer dat ik zelf een pul moest aandoen omdat ik het fris had! en vandaag dan weer in de 30 graden.. ondertussen ook al vele grappige momenten gehad.. toen ik naar huis aan het wandelen was toen ik terug kwam van mijn project waren er kinderen aan het spelen op de "straat", de oudste broer wou iets tegen mij komen zeggen en nam zijn kleiner broertje op de arm, die begon te wenen te wenen dat het niet normaal was: "Obroniii, nooooo I don't want to go to obroni!! Nooo" keischattig ma ook best erg dat dat jongetje zoveel schrik van mij had en dacht dat ik een monster was :p ik zal die blik in zijn oogjes niet vlug vergeten hihi.
Vandaag nog een ander avontuur meegemaakt.. Ik stapte van de bus af en het was een en al modder dus ik wandelde heel voorzichtig dat ik zeker niet zou uitglijden, maar wat ik nog maar dacht gebeurde!! ik kon nog net optijd mijn hand op de grond zetten waardoor mijn kleren niet vuil waren, maar mijn hele arm, hele been, heel mijn gezicht, alles hing vol met modder.. daar begon ik dan met een paar papieren zakdoekjes mij proper te vegen.. en voor ik tegoei begonnen was kwam er al een klein jongetje naar me toe en gaf me een zakje water (al het drinkwater zit hier in zakjes). ik wou ervoor betalen want dat is normaal 0.05 cedi, maar dat wou hij niet.. No no, for cleaning, for cleaning! zei hij.. en drect 5 man rond mij: sorry sorry sorry.. en mij allemaal aant helpen.. Dat is nu eenmaal hoe de ghanezen zijn hihi.
Ik ben vandaag ook mijn kleren bij de naaister gaan halen.. ik had het stof op de markt gekocht en ik moet zeggen het resultaat mag er best wezen ;-)
Ik heb er nog geen foto's van maar die zullen jullie achteraf wel zien..
I.v.m. de foto's, het internet is hier zo traag en ik heb verschillende keren geprobeerd maar het lukt echt niet om ze erop te zetten, ik ga morge nog eens proberen in een ander internetcafee waar het misschien wel werkt..
sorry..

Volgende week ga ik ook reizen. Een ander Belgisch meisje haar gastbroer heeft een hele route voor ons uitgestippeld en gaat met ons mee. We gaan een safari doen normaal gezien en zoveel mogelijk dingen bezoeken, jullie horen er later nog wel meer van.. Van 14-21 aug ga ik dus reizen om een beetje van het land te zien..

Ondertussen zijn ze ook gestard met het bouwen van het klasje van het geld dat ik heb ingezameld, je moet er niet zo veel van verwachten maar dit is voor hun al imens veel.. Ook zijn er al heel wat nieuwe boeken met mijn geld gekocht. De familie is er echt heel blij mee en de kids natuurlijk ook want leren uit een boek is veel leuker dan gewoon maar wat lezen zonder oefeningen..

Voor de rest alles dik in orde, alleen het gemis van Davy en de familie valt me toch zwaarder dan gedacht.. af en toe een troostende knuffel van mijn gastzus Susan doet dan wel heel goed!

Ik ga jullie laten, tot de volgende!

liefs
Veerle

2 opmerkingen:

  1. Ey veerleeke <3
    alles goed ??
    met ons hier wel we zijn net terug van italië en da was heel leuk !!
    En heb zonet al u blogs geleze zo te zien al veel meegemaakt...
    Fijn !
    Ik mis je wel hoor m'n lievelingsnichtjeeee
    maar ge hebt het daar zo goed dus da's al super ea maar nu gaak u late en heb nog zoveel plezier enzo en dan zie ik u wel weer ! :)

    Iluuuu ELINETJEEEEE ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Veerle,

    wat leuk dat het daar allemaal meevalt. Aan de foto's te zien maak je een hele fijne tijd door. Geniet er maar van met volle teugen want het begint al goed te korten hé. Anneleen wil ook al naar Ghana komen met al die schattige kindjes. Als we dit schrijven ben je op reis. Safari ?? We zijn al benieuwd naar al je verhalen. Dag Afrikagirl, tot binnenkort.

    Tante Karin en Nonke Jo

    BeantwoordenVerwijderen